Alla inlägg under juni 2009

Av Satu - 26 juni 2009 21:06

Var skönt med ett litet bad förut, var iofs bara i till typ midjan. Men det räckte gott och väl :)
Känns skönt nu när solen försvunnit lite, inte lika varmt inne nu heller. Får hoppas det blir lite svalare innan sängdags ändå..


Satt och såg på fotbollen förut, gick ju inge vidare för Sverige med straffarna. Trist då dom hämtade upp så bra :/

Micke är ute och grejar med volvon sin, följde med ut ett tag. Men jag är ju så söt så myggorna biter sönder mig, så nu är jag inne igen. Tänkte kika lite film, och sen gå ut och sällskapa lite igen. Elakt att lämna stackarn där ute helt ensam.

Så nu lite film, sen ut och bli mer biten..


Ingela: Min bebis är väldigt dålig på att lyssna. Har försökt att säga åt den i ungefär två veckor nu, men lika trög som pappa sin tror jag. Hiihi.. Kan ju hoppas den lyssnar nu när ännu en till har sagt sitt! :)

Av Satu - 26 juni 2009 13:49

Nu är jag less, less på att vänta! Beräknat datum var igår, men den lille verkar inte kunna hålla tiden. Ungefär som mamma sin då kanske :P

Förhoppningsvis så kommer den snart, väldigt snart. Helst idag!

Känner mig som en flodhäst fortfarande, har fått köttbullar till fötter nu också så kan inte ha nå skor. Iaf inga som sitter skönt, får bara massa ont. Antar att värmen har en ganska så stor anledning till de, men man vet ju aldrig.

Är tokvarmt ute nu, och jag håller på att flyta bort. Men känns ju lite dumt att sitta inne också, inte för att det är så mycket svalare här.

Ska iväg och bada lite sen när Micke slutar, eller jag ska väl bara bada benen. Mer vågar jag inte, är ju kallt :P


Nej nu ska jag ut igen, måste bara ta lite att dricka först :)

Återkommer då den är ute, så snart kan vi ju hoppas.. hihii

Av Satu - 15 juni 2009 21:49

Oj, här hade det inte hänt mycket den sista veckan. Så dags för en liten uppdatering.

Jobbade ju som sagt sista veckan förra veckan, gick ju bra. Känns lite konstigt att bara gå hemma nu, lite tråkigt faktiskt. Men kan ju vara bra att vila upp sig inför det som komma skall :)


I torsdags var det ju studenten, så var borta i Brunnäs hela eftermiddagen/kvällen och firade Frida. En massa god mat och grejer :) 

Blev en rätt så tidig kväll ändå, åkte väl hem vid halv tio kanske och kom i säng strax efter tio. Skööönt!


Fredag var jag först hos barnmorskan en sista gång innan hennes semester. Allting såg ut som det skulle, blodvärdet hade gått upp också. Så nu är jag på topp :P

Sen for jag lite söderut, var på ikea och birsta och shoppade lite med syster, mamma och Örjan. Eller jag shoppade väl egentligen ingenting, nå små grejs bara. :) Stannade kvar nere hos mamma hela kvällen och natten. Kändes lika bra så Micke kunde göra vad han ville med sina syskon som var uppe och hälsade på. Var välbehövligt att vara hemma hos mamma en kväll och bara ta det lugnt, få vila ordentligt...


Lördag kom Micke och hämta mig då han slutat. På vägen hem svängde vi in i birsta och han köpte såna här Sky Jumpers, eller vad dom heter. Livsfarligt tycker jag att det ser ut som, men verkar ju gå ganska så bra för honom ändå. Än så länge har jag inte behövs skjutsa ner honom på akuten :P

Började kvällen i Brunnäs, åt middag där och så. Sen var vi ner till stranden hela bunten och grabbarna badade lite. Själv blev man bara biten av massa mygg! Usch!

For sen vidare till Mats och Helene, Björn skulle prova dom där studsgrejerna. Gick väl helt okej för han också, lite sådär ostadigt i början. Men han höll sig ju på benen iaf.

Kom hem ganska tidigt då också, låg och kikade på film och myste lite bara.


Igår var jag mest seg hela dagen, gjorde inte speciellt mycket. Tog det mest bara lugnt. Kände mig lite grinig och sådär.. Har varit ungefär likadan idag. Trött som en tok, och inte alls på sådär bra humör.

Har haft ont i magen mest hela dagen, förvärkar säger dom som vet. Så nu väntar jag bara på att de ska komma riktiga värkar så vi kan åka ner! Men jag får väl vänta antar jag. Kanske imorgon om jag har tur :P


Har precis diskat och plockat undan lite. Funderar på att ta en liten promenad nu, känns som det behövs. Men ska hålla mig borta från backar, så blir väl att jag går bortåt hulte. Fast bara en liten bit, mer orkar jag nog inte. Men jag skyller på magen :P


Återkommer väl om lillen bestämmer sig för att komma ut, eller kanske när h*n kommit ut. Beror ju på när det blir :P

Av Satu - 8 juni 2009 13:09

Då var det måndag igen då. Sista veckan att jobba för mig nu, bara fyra dagar kvar :) Sen ska jag bara vara hemma och vara tjock, och förbereda lite kanske. Kan ju vara bra :)


Helgen var ganska lugn, fredag var vi ute i brunnäs och sjung och sådär. Lördag var jag på lite dåligt humör, men det gick bra att jobba ändå. På kvällen var jag bara hemma och kikade på film och myste för mig själv :)

Igår mådde jag inte alls nå bra, hade ont i magen och ryggen och lite här och där :( Men blev lite bättre senare på dagen så åkte bort till brunnäs och spelade badminton med grabbarna. Gick ju kanske inte så bra för mig, men vann ju iaf 2 matcher på hela kvällen :P Men jag skyller på magen, den va totalt i vägen! Känner mig som en hel flodhäst!


Ska snart iväg och jobba lite, bara 5 timmar så det ska nog gå bra. Känner mig inte allt för pigg, sov väl kanske inte helt ostört inatt. Har ju massa tankar om allting som far runt runt i skallen... Men snart så är allting över, och det känns bra. Eller lite bådeoch faktiskt.


Aja. Dags att göra sig klar och sen åka :)

Av Satu - 4 juni 2009 18:40

Träffade Ida igår, var en sväng på birsta och kikade lite. Hittade inget speciellt, men var nog inte riktigt på humör ändå :)

Sen for vi ut till Sandra och barna och fika lite, Pontus fyller ju 2år idag. Grattis! :) Satt där och surra på ett bra tag innan det var dags för mig och Ida att åka vidare. Körde upp hennes bil hit till oss, Micke ska byta nånting på den..

Orkade inte åka upp en gång till efter att jag skjutsat hem henne, så sov hos mamma inatt. Skööönt! Sov väl ganska så bra, men har ändå varit helt slut hela dagen. Och mått lite illa och sådär :/ Men är iaf lite bättre nu, bara väldigt trött. Så blir nog en tidig kväll ikväll, hade jag tänkt iaf :P


Men nu ska jag ta och fixa lite matlådor och diska undan resten. Sen blir det lite tv och kanske lite glass. Nam nam...

Av Satu - 2 juni 2009 23:26

Blev bara lugnt igår kväll, somnade lite i soffan när jag kommit hem. Var nog riktigt trött, men det beror nog på tjockmagen och kanske värmen lite :)

Idag så har vi varit på banken, lät faktiskt riktigt bra då vi pratade med killen. Han skulle titta på de där och göra nå kalkyler eller nå sånt, och sen höra av sig i slutet av veckan. Får hoppas det går bra :)


Har jobbat lite idag också, bara 16 - 20. Men det gick ju bra, skönt att ha korta dagar nu. På fredag däremot blir det en låång dag, 9 - 18. Men det går det också :) Nu sitter jag mest och göra ingenting, tänkte försöka hitta nånting att fördriva tiden med tills Micke kommer hem. Kanske lite tv, eller lite spel :)


Ska förresten bara jobba den här veckan och sen nästa. Sen så kommer förhoppningsvis lillen ut. Annars ska jag bara gå hemma och vara tjock och fixa lite. Vet inte riktigt vad jag ska fixa, men nånting blir det nog :P


Nääe, nu ska jag göra nåt så tiden går fort...

Av Satu - 1 juni 2009 15:29

Ja en kort uppdarering om helgen kanske är på sin plats.


Fredag: Skulle ha jobbat 14 - 20 men hade sån migrän så låg mest i sängen hela dagen. Kändes lite bättre framåt kvällen så var bort till brunnäs och satt där. Skjutsade in Micke och grabbarna till stan, sen så satt jag i brunnäs och surrade hela kvällen. Trevligt trevligt :)


Lördag: Solade till mig lite färg så man slipper se ut som en hel snögumma :P Sen vart det födelsedagsfika hos Lasse, och sen bar det iväg söderut mot mamma. Stannade till i birsta en sväng och köpte mig en ny kamera! En sån där systemkamera, dyrt som tusan. Men förhoppningsvis så fungerar den och ger väldigt bra bilder. Kommer ju snart en liten man måste fotografera en massa :)

Hos mamma vart det middag, grillat, massa tårta och go saker :) Kom en massa folk sen också, inte allt för många men några iaf. Själv gick jag och la mig vid halv elva. Kände att det var bäst om jag skulle orka köra upp senare på natten...


Söndag: Var mest trött hela dagen, följde med Micke och Jimmy och fiskade en sväng. eller dom fiskade och jag tittade på :P

Sen parkerade jag mig rumpa i solen i brunnäs och bättrade på färgen lite till :) 

Var bjuda på middag hos Greta, jäkligt gott! Och väldigt mycket, men tydligen så det brukar vara där :)

Kvällen vart lugn, var lite i brunnäs, lite hos Henik. Och sen hem och såg på transformers, riktigt bra faktiskt. Trodde ju från början att det var en tecknad film, men ack så fel jag hade. Men kan ju inte ha koll på allt ;P


Idag har jag tvättat lite, solat mycket och sen mest gjort ingenting. Ska snart gå ut och sätta mig i solen igen innan det blir kallt. Blir bara väldigt irriterad på alla jäkla getingar och andra kryp som flyger runt där jag sitter! Jag blir förbannad helt enkelt, komma och störa mig sådär! Vad är det för stil egentligen!? HM!

Ikväll vet jag inte riktigt vad det blir, Micke jobbar natt den här veckan. Så de va ju tråkigt! Ska iaf vara kvar här i brunnäs ett tag till. Väntar på att tvätten ska torka och sådär. Sen får man väl se vad som händer. Kanske man ska våldgästa Ingela eller nå annat trevligt. Hihii :)


Nej, nu ska jag kila ut och slåss med flugor och dyligt!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards