Alla inlägg under augusti 2008

Av Satu - 25 augusti 2008 15:45

Jävla skit grejer! Hade skrivit ett långt inlägg nyss, som såklart försvann! :(

Så får bli ett lite kortare nu bara..


Har iaf flyttat ut till ranchen nu, i onsdags flyttade vi ut alla möbler. Har fortfarande lite kläder och köksgrejerna kvar i lägenheten, men ska dit och plocka lite imorgon innan jobbet.

Gick väldigt fort allting efter att det blev klart att vi kunde/fick bo där. Nästan lite för fort för mig... Men börjar vänja mig nu iaf :) Börjar kännas faktiskt riktigt bra att bo där ute i skogen, eller iaf bättre än jag trodde det skulle bli. Allting är ju nästan bättre än den lilla lilla ettan i stan!

Igår städade vi ut frysen och kylen och allting i skafferiet och sådär. Väldigt mycket gammal mat fanns det! Märks att det inte är någon som bott där ute på länge :P

Det som känns lite tråkigt är ju att vi inte har nå internet än, och inga tv kanaler. Hade 1:an, 2:an, 4:an och TV6 häromdagen, men sen så försvann dom på nå konstigt vis :S Men ska ta och fixa nå parabol eller nånting sånt.. Lite tråkigt om kvällarna annars.

Har hunnit med partaj där ute också, fredag och lördag. Var väl helt okej, hade inte de riktiga humöret så blev inte så sent för mig.. Men däremot fanns det andra som vart riktigt kanon ;)


Är hemma hos mamma nu lite, ska vara barnvakt åt Celina. Men vet inte riktigt varför eftersom alla andra är hemma :S men gör inte mig nånting. Ska in till stan en sväng sen med Ida, får se om Celina följer med eller inte :)

Funderar på om jag kanske ska ta och färga håret nu när jag är hemma också, kan behövas :P


Ska ta och leta reda på några spel tills ikväll nu innan maten. Måste ju ha nånting roligt att göra då Micke jobbar natten :P

Kommer hem till Sundsvall igen på lördag, så blir väl kanske en liten uppdatering då :)

Av Satu - 20 augusti 2008 13:55

Mår som en jäkla kratta idag :( Ont i magen och huvudet, ingenting känns speciellt bra.. Klarade av hela dagen på jobbet iaf :) Slutade för snart en timme sen. Hade tänkt vila lite innan Micke kommer hem, men det får bli strax de. Råkade ju fastna här lite :P

Ingen aning om vad som händer i eftermiddag/kväll. Men nånting blir det nog, om jag känner herrn rätt så är det full fart :P


Sitter och fixar lite spel tills vi flyttar. Har ju inge internet då, så måste ju fixa så jag har nånting att göra när jag sitter ensam på kvällarna/nätterna ;P

Ska leta reda på några fler roliga nu, sen blir det vila.

Av Satu - 19 augusti 2008 15:00

Såå.. Nu har vi fått bort viruset och har en fungerande dator igen :)


En liten kort uppdatering om helgen som va;

Fredag: Jobbade kväll, så skjutsade Micke och Jimmy ut och fiska ovanför Johan i skogen nånstans. Fick jäkligt bråttom tillbaka då dom inte var så snabba att komma iväg :( Men hann en minut före iaf :) Sen när jag slutat vart det bara lugnt, Micke var ute och drack nånstans. Så blev lite film sen sova för mig..

Lördag: Jobbade till 19, sen kom Ida upp. Satt här en stund, sen kom Jimmy och Ingela så bar det iväg ut till Johan i Häggdånger. Satt där och drack lite grann, sen lite svängar på stan och sen hem. Vart kvar här tills Ida vart trött vid ftyra och skjutsade hem Jimmy :)

Söndag: Blev mest lugnt, jobbade 14-21.20 Var inte den piggaste på Coop just då kan jag ju lova. Men det gick bra :) Såg lite tv bara när jag slutat, och sen sängen.

Och så var den helgen slut! :P


Igår var jag ledig, Skönt! Gjorde mest ingenting, när Micke kom hem så åkte vi bort till ranchen och kikade lite. Och sen ut till Brunnäs och gav Albin lite nytt vatten och gjorde lite rent där..

Blir förresten att vi flyttar ut till ranchen. Ska iaf prova och se hur det går, känner mig inte riktigt hundra på att jag skulle trivas. Men prova kan man alltid göra :) Så det blir väl nu i veckan skulle jag tro, eller nästa kanske.

Är iaf ledig i helgen, var meningen vi skulle åka ner till Stockholm och hämta en soffa hos David, men ändrade planer. Vet inte riktigt vad det blir istället. Om jag känner Micke rätt lär det ju bli lite dricka nånstans ;P


Nu dags att proppa i mig lite mat innan jobbet.. Hejja!

Av Satu - 13 augusti 2008 12:35

Är hemma hos mamma nu en sväng, lämnat datorn och så. Lyckades ju fixa så vi fick nå virus igår, så dom ska få fixa den här hemma. Jag är ju inte riktigt så haj på de där, men kan ju inte vara bäst på allt ;P

Blir nog kvar här hemma tills ikväll, men man vet ju aldrig. Börjar tidigt imorrn, så blir bara lugnt och skönt ikväll :)

Jobbar nu resten av veckan. Känner mig inte så pigg på de, tror jag börjar bli sjuk eller nå sånt dumt. Men bara att stå ut!


Ska ta och spela lite nu.. Hejja!

...

Av Satu - 12 augusti 2008 13:32

Söndag blev mest bara lugnt efter jobbet. Var iväg med Micke och hyrde The hills have eyes 2.. Usch! De var inte riktigt en bra film för mig de där, men slapp iaf drömma en massa hemskheter :P


Igår åkte jag hem till Sundsvall och faster min, hade planerat tv-spelsdag. Tillslut efter en massa farande som kom vi igång med spelandet iaf. Spelade lite bubbel bubbel (eller vad det heter) och sen lite Crash bash :) Gick ganska så bra faktiskt, även fast vi blev väldigt många timmar sena :P

Dom åker ju iväg till Spanien på fredag och stannar i två veckor, så efter att dom kommit hem så ska vi spela igen :) Blir inte så ofta nu längre :(


Dags att byta om och ge sig iväg på jobbet nu... Hejja!

Av Satu - 10 augusti 2008 13:06

Ja jag hamnade ju där tillslut ändå, åkte dit vid nio, var riktigt trevligt faktiskt och en jäkla massa folk. Inte många man kände. Men men..

Vi var inte kvar så länge, var en liten söt som hade druckit för mycket och blev trött. Så Tjorven kom och hämta oss runt tolv. :)

Idag har det än så länge bara varit lugnt, sitter i lägenheten och lyssnar på musik bara. Micke är ute hos pappa en sväng.. Tror han blir där hela dagen då jag ändå snart ska iväg och jobba. :/ Hade hellre varit ledig idag faktiskt, och varit där ute och badat och grejat nu när det är soligt och fint.


Nu dags att göra sig klar för jobbet...



 

Grattis till Ingela & Jimmy som blir föräldrar i mars! :)

Av Satu - 9 augusti 2008 18:49

Björn ringde från Coop förut och sa att jag skulle jobba, vilket ingen har sagt till mig. Så jag sa att jag inte kunde eftersom vi skulle iväg.. Så får väl se vad dom säger imorrn :S

Efter de samtalet förstördes mitt humör helt, jag som hade börjat komma i lite partystämning. Åkte iaf ut till Henik innan vi skulle vidare till logdansen, men sen åkte humöret i botten. Så nu sitter jag hemma och ska ta det lugnt och kika på film eller spela lite bara...

Jobbar som sagt imorrn, 14-20. Känns helt okej, men hade hellre varit ledig. Men ledig måndag och onsdag iaf :)


Nu blir det salladsmiddag och film.. Hejja!

Av Satu - 9 augusti 2008 12:35

Ja vart ju lite drickande ute i Brunnäs igår. Skoj skoj!

Satt och sjung sing star och grejer. Micke, Anneli, Hannes och nå andra åkte in på krogen, så satt kvar och sjung med Tjorven ett tag. Igår va jag grym på att sjunga också :)

Idag blir det lugnt än så länge, ikväll ska vi ju iväg till Madde. Har ingen lust alls, men kanske hinner ändra mig...


I´ll be back. .

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards